Torsdag

Red Ninja igår med ett nytt gummibett gick faktiskt bättre än jag trodde att det skulle gå. Travade direkt efter galoppen!!! Och tog galoppen jätte bra från skritt, direkt då jag la ditt skänkeln så vart det galopp, vart jätte glad;) Jag kommer inte behöva köpa någon ny häst för att kunna rida mer dressyr och tävla, Ninja kan ju snart dom viktigaste sakerna, skritt, trav och galopp. Nu är det att träna på formen då, funderar på att prova det sandra sa, om att använda en gramartygel tror det var det.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Japp, grammantygel var det:) Men nu när du får honom att trava kommer nog formen eftersom han hittar balansen och så, det var mest för att hjälpa honom att "hitta" traven jag tyckte grammanen skulle vara bra eftersom han sänker huvudet. Så ska du kolla upp honom i munnen så gör det innan du provar grammanen, annars finns det risk att han bara spänner sig mer eftersom det blir ett tryck i bettet då du tar i extratygeln:P Så gör likadant som du gör för att få honom att gå i form i skritten i traven så kommer det nog eftersom:) Ojoj vilka romaner det känns som jag skriver till alla inläggx)

2010-03-04 @ 21:48:23
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Åsa

2010-03-05 @ 12:51:00
Postat av: Åsa

Okej, tänkte inte på att det blir mer tryck i bettet, och det är då han han bara rusar i väg mer och inte lyssnar på mig.

2010-03-05 @ 12:54:28
URL: http://jaagolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0