,.,.,.

Har varit väldigt duktig i veckan tycker jag städat hela huset och tvättat typ fyra maskiner varje dag. Nu har jag gjort mig förkänt till en lugn helg i stugan och förhoppnings vis en tur till Ninja på söndag. Kan säga att anledningen till att jag har städat och tvättat är för att vara extra snäll och få pappa att köra ner Ninja till Nordvik innan jul, så nu blir det upp till bevis ska kolla med honom när vi kommer till stugan i kväll. Ska försöka orka gå in på seg datorn sen och berätta hur det blir. Har ialla fal börjat fylla i kontraktet så underliga frågor, dom vill veta härstamning, ras, födelseår, kön, reg nr och vad han är försäkrad i. Är det viktigt att veta? Det är ganska dyrt för det ändå som ingår är 6 spånbalar och hö per månad. Och om man vill behålla stallplatsen till efter sommar lovet så måste man betala 200kroner månad på lovet. Det braá är att man får använda ridhuset hur mkt man vill, och det finns jätte fin ridvägar. Men hjälp kom på att jag måst köpa kraftfoder, det ingår ju inte!! Någon som är på kraftfoder?, som vet vad som är bra och skulle passa Ninja? Vad har ni för något till era hästar? Alla tips är välkommna.

Kommentarer
Postat av: Ida

Vi har haft Cool(åsebro) til alla hästarna i stallet när vi stod i förra stallet och det funkade bra för alla. Fast det beror ju helt på vad du vill ha för effekt och hur mkt du kommer träna honom, Acean äter fotfarande cool, Marulk ger jag bara Korn.



Såhär står det om Cool: COOL är ett havrefritt müslipelleterat foder för ”heta” hästar i lätt träning och för god tillväxt på unghästar.



COOL tillsammans med ett bra grovfoder (hö eller hösilage) är allt som behövs för att tillgodose hästens näringsbehov.



Innehållsdeklaration: Korn, vetekross, betfor, lucern, soja, melass, salt, bryggerijäst, kalk, linfrökaka, mineraler, vitaminer,.



2010-11-05 @ 19:14:42
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Åsa

Okej, TACK, för tipset! Ska kolla om dom har det på grangården eller vart köper ni det?:D

2010-11-11 @ 08:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0