Nordvik-hästarna jag har ridit

Första gången jag red på Nordvik så fick jag Cigoria, hon är ett halvblod tror jag. Jätte trevlig men slängde med huvudet så mkt. Andra gången så red jag min älskad Samiron, JÄTTE trevlig häst och är precis en sån som jag gillar Pigg men ändå lyssnar tillbaka! Tredje gången så fick jag Pacha hon var för lat för min smak, men ändå väldigt trevlig och lydig. Fjärde gången så fick jag Piraja trodde att hon skulle vara lat men hon var pigg och framåt när vi väl hade börjat jobba lite. Vi red lite självständigt och red mkt volter så fick henne att gå ganska fint i traven. Sen femte gången alltså i fredags så fick jag Piraja igen och vi skulle HOPPA!!! Vart typ knä svag då hon ställde upp en studskombination på typ tre-fyra hinder på 50 cm ungefär. Men gick super bra, hon hoppade som ett lamm i lugn och snäll galopp, sen höjde hon till ca. 60cm, men det gick super bra hoppade hon hoppade jätte fint, så jag har hoppat på en annan häst än Ninja 60cm! Sen sa Pernilla att då jag red för Nicca så hoppade jag 90cm med Wazoo och trodde att det var typ 60cm. Så jag vet inte vad jag tänkte då, men Wazoo är ju så duktig!<3333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0